News

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Według danych GUS, rozwój systemów wspierających zarządzanie, takich jak ERP czy CRM, deklaruje w Polsce ponad 53 000 przedsiębiorstw (z ponad 100 000, które wzięły udział w badaniu i zatrudniają co najmniej 10 pracowników). W porównaniu z rokiem 2016 jest to wzrost o ponad 17%. Jak pokazują dane portalu Statista.com, stale rośnie też wartość sprzedanych w Polsce rozwiązań ERP.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Termin leasing pochodzi od angielskiego lease, oznaczającego nająć, wydzierżawić. W praktyce wyróżniamy dwie strony umowy zawarcia leasingu - finansujący (leasingodawca) oraz korzystający (leasingobiorca). Oznacza to tyle, iż w momencie podpisania umowy, leasingodawca przekazuje leasingobiorcy prawo do korzystania z zawartego w umowie przedmiotu leasingu, na ściśle określony w umowie leasingu czas, w zamian za uiszczenie uściślonych opłat (rat leasingowych).W chwili podpisania umowy leasingu, leasingobiorca otrzymuje takie korzyści jak:

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA podpisało umowę z firmą Comarch na integrację systemu informatycznego do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych z aplikacją Comarch PPK.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W czerwcu zakończyła się restrukturyzacja wrocławskiej firmy YAMO sp. z o.o., jednego z czołowych dystrybutorów sprzętu komputerowego i oprogramowania. Postępowanie sanacyjne, którego zarządcą była kancelaria PMR Restrukturyzacje SA, zakończyło się sukcesem. Za przyjęciem układu głosowała absolutna większość wierzycieli.

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Instytucje publiczne, które po 18 października 2018 roku biorą udział w e-przetargach, narzekają na ciągle zmieniające się założenia elektronizacji oraz niejasne interpretacje prawne ustawy, wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę Marketplanet na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród uczestników zamówień publicznych.