Aktualności

hardis group
Hardis Group ogłasza przejęcie Cloudity, wiodącego polskiego partnera Salesforce, prowadzącego działalność także w Niemczech i Szwecji. Wzrost zewnętrzny jest częścią strategii Hardis Group, której celem jest zdobycie pozycji czołowego integratora Salesforce we Francji i Europie. Wszystkie zespoły specjalizujące się we wdrożeniach i integracji Salesforce połączono w nowej strukturze, która będzie działać pod marką Cloudity.

 

Więcej…Integracja Salesforce: Hardis Group i Cloudity łączą siły

szkła
W czasach gdy zmiany klimatu są odczuwalne w niemal każdym obszarze naszego życia, obowiązek troski o jakość powietrza i zasoby naturalne spoczywa w dużej mierze na barkach branży budowlanej, odpowiedzialnej za niemal 40% globalnej emisji dwutlenku węgla. O istocie recyklingu szkła i jego korzyściach dla środowiska opowiadają eksperci: Konrad Bryliński – kierownik projektu recyklingu szkła oraz Katarzyna Kordus – kierownik ds. ochrony środowiska w Saint-Gobain Glass.

Więcej…Saint-Gobain o roli stłuczki szklanej w produkcji szkła

OknoPlus
Poszukiwanie innowacyjnych, coraz doskonalszych technologii, uważne wsłuchiwanie się w potrzeby rynku, tworzenie rozwiązań, które wynoszą komfort życia na zupełnie nowy poziom, a do tego doskonałe wykorzystanie doświadczenia, wiedzy oraz potencjału zespołu. OknoPlus to marka, która nie zwalnia tempa i każdego dnia pracuje nad tym, by dawać swoim klientom cały pakiet wartości dodanych – zarówno, gdy mowa o samych produktach, jak i doradztwie w wyborze tych najlepszych. Dziś nad kolejnym krokiem milowym w historii firmy czuwać będzie trzech nowych dyrektorów: Krzysztof Gucwa - Dyrektor Generalny OknoPlus, Dorota Frączek - Dyrektor operacyjny oraz Dawid Mickiewicz - Dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu.

Więcej…Nowi dyrektorzy zasilają szeregi marki OknoPlus

 Cedo zaklad produkcyjny zdjecie

fot. Cedo

Od kilku lat obserwujemy wzrost globalnego rynku biotworzyw. Jak oszacował Allied Market Research jego wartość do 2027 roku osiągnie wartość 13,1 mld dolarów, notując roczny przyrost na poziomie 13,8%. Aby sprostać wyzwaniom rynku, przedsiębiorstwa produkcyjne modernizują parki maszynowe i inwestują w nowe linie. O doświadczeniach na tym polu rozmawiamy z Marcinem Terelakiem – Group Technical Managerem z firmy Cedo, która oprócz worków na śmieci pochodzących z recyklingu wytwarza również biodegradowalne zamienniki.

 

Przemysł dostrzega potencjał drzemiący w tworzywach z surowców pochodzenia biologicznego i wykorzystuje je do produkcji opakowań, tekstyliów czy artykułów gospodarstwa domowego. Takie produkty odpowiadają na potrzeby coraz bardziej świadomego konsumenta, który w swoich wyborach zakupowych kieruje się troską o środowisko naturalne.

– Cedo przede wszystkim stawia na recykling tworzyw sztucznych – produkujemy rocznie ok. 80 tys. ton worków na śmieci z odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. Jednak jesteśmy otwarci także na inne kierunki rozwoju, tym bardziej jeśli pokrywają się z oczekiwaniami naszych klientów. Przykładem takich działań jest produkcja worków biodegradowalnych, które po pewnym czasie rozkładają się do postaci biomasy. Dzięki skrobi kukurydzianej i odpowiednio dobranym materiałom produkcyjnym wytworzona folia jest wysokowytrzymała, odporna na wydłużenia i elastyczna. Jej zapach jest specyficzny, przypominający woń ziemniaka, a grubość niewielka – na poziomie 12-14 mikronów. Zazwyczaj jest lekko mleczna i transparentna, ale możemy ją zabarwić także na inny kolor np. zielony. Warto pamiętać, że worek biodegradowalny to dosyć pojemne pojęcie, które mieści w sobie zarówno produkty o niskiej zawartości materiałów biodegradowalnych (na poziomie 10 i 12%), a także wysokiej – nawet powyżej wartości 50%. Jaka jest między nimi różnica? Większy udział części bio powoduje szybsze rozłożenie. To, jakiego typu worki produkujemy, jest zależne od regulacji rynku danego kraju, na którym działają nasi klienci i często staje się przyczyną poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych i rozszerzenia portfolio – mówi Marcin Terelak.

 

Nowy produkt = nowe wyzwania

 

Wprowadzenie nowego produktu może rodzić pewne wyzwania – trzeba spełnić wymagania jakościowe, ujarzmić procesy technologiczne i rozszerzyć kompetencje pracownicze.
W przypadku produktów bio dochodzą jeszcze rygorystyczne normy i odpowiednie certyfikacje dla rynków zagranicznych.

 

W przypadku firm produkcyjnych, które chcą z sukcesem funkcjonować na rynkach zagranicznych, znajomość krajowych regulacji jest niezwykle ważna. Szczególnie jeśli mowa o produktach biodegradowalnych. Przykładowo na rynku francuskim czy niemieckim minimalna zawartość materiału biodegradowalnego w produkcie wynosi 50%, co zmotywowało nas do dalszej pracy w tym obszarze. Wykorzystując nasze doświadczenie i wiedzę, rozpoczęliśmy ponad roczny program testów, które były przeprowadzone na różnych maszynach z użyciem wielu mieszanek. Naszym celem było znalezienie po pierwsze odpowiednio wytrzymałego materiału do wykorzystania na linii o wysokiej wydajności, po drugie linii technologicznej, która zapewni wysoką gospodarność komponentów, ale i utrzyma właściwe parametry folii. Po 1,5 roku działań zakupiliśmy nowoczesną linię do ekstruzji włoskiej firmy Tecom z systemami kontrolującymi zarówno użycie surowców, jak i samą grubość folii – mówi Group Technical Manager i dodaje: największym wyzwaniem w tym projekcie było znalezienie innowacyjnej technologii, która spełniłaby wszystkie wymagania, połączyła wytyczne, a było ich wiele – np. do produktów dodajemy nie tylko skrobię kukurydzianą, ale także materiał biodegradowalny pochodzący z naszego wewnętrznego recyklingu. Duża higroskopijność powoduje, że musi być jak najszybciej przetworzony, z wykorzystaniem maksymalnej wydajności energetycznej i ludzkiej. Można powiedzieć, że Cedo z jednej strony wykorzystuje odpady, takie jak folie, aby dać im drugie życie, a z drugiej – dba o to, aby naturalne surowce mogły wrócić do środowiska.

Co przyniesie przyszłość?

Dbałość o zrównoważony rozwój i chęć urzeczywistnienia gospodarki w obiegu zamkniętym sprawiają, że produkty podlegające procesowi degradacji stają się ciekawą alternatywą dla tych tradycyjnych, co wieszczy rozwój tego kierunku. Jaka przyszłość czeka biodegradowalne worki?

– Już teraz widać, że rynek materiałów biodegradowalnych mocno się rozwija. Trudno się temu dziwić – dbamy o gospodarkę w obiegu zamkniętym i przyczyniamy się do rozwoju zdrowia człowieka, bo jest w tym element bezpiecznego ekosystemu. W kuluarach mówi się o tym, aby w przyszłości torebki na kosmetyki stosowane na lotnisku były bardziej ekologiczne. W Cedo obserwujemy ten kierunek i badamy potrzeby klientów. Obecnie nasz dział technologii pracuje nad tym, aby znaleźć materiały, które będą cechowały się większą transparentnością. W tym momencie warto zaznaczyć jeszcze ważną kwestię – świadomości konsumentów w zakresie użytkowania worków biodegradowalnych. Musimy wiedzieć, że takie produkty powinniśmy stosować tylko do przechowywania odpadów organicznych i resztek jedzenia, a nie np. foliowych. Dlaczego? Bo worek biodegradowalny rozkładający się do postaci biomasy przy okazji zanieczyszcza polietylen, który w procesie recyklingu może dostać drugie życie. W takim przypadku foliowy odpad, który stosujemy do produkcji nowych worków, musimy dokładnie odseparować od części zabrudzeń organicznych. Warto o tym wiedzieć i rozważnie segregować śmieci – podsumowuje Marcin Terelak z firmy Cedo.

Cedo zaklad produkcyjny

fot. Cedo

Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez sprawnego łańcucha dostaw – to dzięki niemu produkt może finalnie trafić na sklepowe półki. Co więcej, zastosowanie odpowiednich rozwiązań w zakresie logistyki może mieć przełożenie na przewagę konkurencyjną organizacji. Jakie to rozwiązania? Jak ważna jest logistyka w branży FMCG? Jakie wyzwania mogą na nas czekać? O tym rozmawiamy z Adamem Pawłowskim, pełniącym funkcję Logistics Managera w firmie produkcyjnej Cedo.

Więcej…Być dwa kroki do przodu – o efektywnej logistyce w zakładzie produkcyjnym

 

Cedo fabryka zdjecie

Fot. Cedo

Kobieta-magazynier, operator czy lider to coraz częstszy widok w polskich firmach produkcyjnych. Wraz ze zmianami społecznymi i mentalnymi wzrosła ich rola na rynku pracy – jak podaje GUS w 1950 roku panie stanowiły 31% wszystkich zatrudnionych, w 2014 niemalże połowę – 49%. Stopniowo zaciera się także stereotypowy podział na zawody typowo „męskie” i „kobiece”, a odsetek pań zatrudnionych w budownictwie czy sektorze produkcyjnym zwiększa się. O kobietach w zakładach produkcyjnych i równym traktowaniu rozmawiamy z Dominiką Frydlewicz, HR Manager firmy Cedo.

Więcej…Czy produkcja może być kobietą?

fot. Cedo

Zanieczyszczone powietrze i woda, zmiany klimatyczne czy zbyt duża ilość odpadów to globalne problemy, z którymi walczą przywódcy państw i rządzący. Potrzebę większej dbałości i odpowiedzialności za środowisko dostrzegają także firmy z sektora przemysłowego, implementując nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. O tym, jakie działania można wdrożyć, aby produkcja była bardziej ekologiczna opowiadają Marcin Terelak – Technical Manager oraz Andrzej Majewski, dyrektor fabryki Cedo.

Więcej…Produkcja z myślą o środowisku – to możliwe!

Cedo fabryka 2020

Fot. Cedo

Potrzeba jest matką wynalazków, a w przypadku działu zakupów pierwszym krokiem do rozpoczęcia procesu zakupowego. Zanim jednak dojdzie do finalizacji i nowa usługa, komponent czy surowiec trafią do firmy, kupców czeka wieloetapowa praca. Spoczywa na nich także duża odpowiedzialność – w myśl zasady: pokaż mi swoich dostawców, a powiem ci, jaką firmą jesteś. O tym, jak wygląda praca kupca opowiada Magdalena Leszczyńska-Trela – Kierownik Działu Zakupów w firmie Cedo.

Więcej…Dobry partner w biznesie to najlepsza wizytówka firmy

Beatrice Bouchet, Prezes B&B Hotels Polska

Niezależnie od wyzwań, którym obecnie musimy stawić czoło, chcemy kontynuować nasz rozwój – mówi Béatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska. Wszystkie hotele B&B są ponownie otwarte dla gości, a sieć planuje w Polsce kolejne inwestycje.

Więcej…Hotele B&B ponownie otwarte. Sieć planuje dalszy rozwój w Polsce

Już 15 listopada br. odbędzie się jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń w branży IT - piąta edycja Women in IT Day 2023. Tegoroczna edycja, pod hasłem "Technologia zmienia świat na naszych oczach - bądź częścią tego przełomu!", obiecuje niezwykłe doświadczenie w dziedzinie IT. Organizatorem Women in IT Day 2023 jest Future Collars - szkoła kompetencji cyfrowych we współpracy z European Women's Association oraz DIGITALEUROPE. Wydarzenie wspiera ponad 50 wiodących firm, organizacji, instytucji oraz media zarówno z Polski, jak i zagranicy.

Więcej…Women in IT Day 2023 - Najbardziej inspirujące wydarzenie

Ponad stu europejskich liderów biznesu i nauki spotka się w październiku w Castel Gandolfo, by zmierzyć się z najważniejszymi pytaniami XXI wieku. Zastanowią się m.in. nad tym, jak w dobie sztucznej inteligencji, gwałtownych przemian społecznych, przygotować się do wyzwań przyszłości. Od odpowiedzi, jakie świat udzieli na te pytania, zależy przyszłość nas wszystkich. Przedstawiciele NASA, Oxford University i Vatican Observatory wezmą udział w „Masterclass Leadership”. Z uczestnikami spotka się Papież Franciszek. Personnel Service jest partnerem tego wydarzenia.

Więcej…Masterclass Leadership konferencja pod patronatem Personnel Service

KOMSA Webinar

fot. Komsa

 

KOMSA Polska w kooperacji z globalnymi markami IT/ICT rozpoczyna szkolenia online
z myślą o resellerach, integratorach i klientach biznesowych. Pierwsze odbędzie się już we wtorek 28 czerwca, o godz. 13:00. W jego trakcie trenerzy produktowi z HUAWEI Polska podzielą się wiedzą na temat produktów z linii biznesowej marki, z laptopami z serii MateBook B na czele.

 

 

Więcej…KOMSA rusza z serią webinarów dla klientów B2B. Pierwszy odbędzie się we współpracy z HUAWEI Polska.

Jak rozpocząć proces zmiany i zadbać o rozwój technologiczny firmy?

Już 28 maja odbędzie się Konferencja, podczas której zostaną przedstawione najnowsze trendy w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji. Analityka danych, digitalizacja procesów wewnętrznych, automatyzacja oraz technologie mobilne to obszary, które stają się niezbędne, aby firmy funkcjonowały efektywniej. Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję ONLINE

Więcej…Bezpłatna Konferencja ONLINE – Cyfrowa Transformacja w Biznesie

 

W dniach 19–20 maja w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczo-Kongresowym EXPO Kraków, odbędzie się trzecia edycja konferencji Cloud DeveloperDays. Wydarzenie skierowane jest do programistów i architektów tworzących oprogramowanie, które jest wdrażane lub integrowane z platformami chmurowymi, takimi jak Microsoft Azure, Google Cloud czy Amazon Web Services.

Więcej…Trzecia edycja konferencji Cloud DeveloperDays

Piszesz w JS tylko wtedy, gdy musisz? Ostatni framework javascriptowy, jakiego używałeś to jQuery? Nie słyszałeś o słowie kluczowym “class” w JavaScript’cie? Brakuje Ci statycznego typowania? A może po prostu chciałbyś podszkolić się we front-endach?
Jeśli którekolwiek z pytań wzbudziło Twoje zainteresowanie, zapraszamy na szkolenie. Przejdziemy krok po kroku po nowoczesnych technikach programowania i narzędziach JavaScripta. To będzie dobry początek dorabiania sobie drugiej specjalizacji-nogi, w modelu kompetencji Π (Pi). 

Więcej…Szkolenie: Angular, JavaScript i front-end dla back-endowców

Podkategorie