Wiele szeroko zakrojonych badań, obejmujących najlepsze firmy usługowe na świecie umożliwiło nam poznanie zasad, dzięki którym mogliśmy poznać czynniki sukcesu tych przedsiębiorstw. Gdy największe światowe potęgi osiągały kolejny etap dojrzałości, zaczęły w nich dominować firmy koncentrujące się na usługach.Jednak wiele narzędzi oraz technik zarządzania, było przygotowanych z myślą o przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz menadżerów tych firm. Koniecznym więc stało się opracowanie nowych metod i technik zarządzania.


Firmy wprowadzając na rynek nowy produkt, niezależnie od tego co to będzie, muszą zadbać, by klienci uznali nowy produkt za warty ich uwagi. Nie osiągnie się również nic bez odpowiedniego zaplecza pracowników, który wyprodukuje towar w odpowiedniej cenie….

Wiele narzędzi oraz technik wspierających zarządzanie wykorzystywane przez menadżerów ma korzenie w firmach produkcyjnych, ponieważ to właśnie w nich zauważono pierwotnie najwięcej problemów i wyzwań, które muszą zostać rozwiązane.

W wyniku przeprowadzanych badań oraz analiz opracowana została metoda oparta na 4 filarach:
1) Ofercie
2) Zarządzaniu pracownikami
3) Zarządzaniu klientami
4) Mechanizmach finansowania

Podczas wprowadzania produktu na rynek sama usługa musi być przekonująca dla klientów, którzy zechcą ją nabyć. Sama firma musi dysponować odpowiednim zapleczem pracowników, którzy będą w stanie wyprodukować usługę w odpowiedniej cenie. Firmy usługowe muszą dbać również o odpowiednie zarządzanie klientami, gdyż oni również  mogą oni również są integralnym elementem tworzenia firmy. Firma musi również pamiętać o kreatywnym finansowaniu wyróżniających ją przedsięwzięciach, które mają za zadanie wyróżnić firmę na tle konkurencji.

Jeśli przyjrzymy się firmą usługowym, które osiągnęły sukces, to to, co je najczęściej wyróżnia, jest powiązane ze skuteczną integracją powyższych elementów. Nie ma jednego skutecznego i niezawodnego sposobu, który ułatwi nam osiągnięcie sukcesu. Jednak przez właściwe kształtowanie 4 filarów możemy znacząco zwiększyć szansę na odniesienie sukcesu. Pamiętać należy, że  niespójna strategia i nieodpowiednie łączenie czterech filarów może skutkować porażką firmy