Zainteresowanie klienta własną ofertą jest trudnym zadaniem. Zwłaszcza, że szum informacyjny w przestrzeni internetowej może wywołać dezorientację. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym potencjalny klient sam zainteresuje się przekazem, co w dużej mierze wpłynie na postrzeganie marki i pośrednio na wyniki finansowe firmy.
Content marketing
Content marketing ma na celu przede wszystkim budowanie świadomości marki. Pośrednio przyczynia się do pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Content marketing nie jest stricte reklamą. Skupia się na przekazaniu wartości i historii, które z punktu widzenia odbiorcy będą cenne i pożądane. Mogą to być treści spełniające funkcję edukacyjną, informacyjną, rozrywkową, a także rozwiązują problemy konsumentów. Potencjalny klient sam szuka artykułów, infografik lub grafik związanych z zainteresowaniami. Dostarczając odbiorcom interesujących treści zyskujemy ich uwagę, którą możemy przekuć w zysk.
Powiadomienia push
Push powiadomienia są doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. W kilku prostych krokach może zapisać się do bazy subskrybentów, by otrzymywać wartościowe treści. Wystarczy tylko, że użytkownik odwiedzi swoją ulubioną stronę internetową lub sklep online i potwierdzi chęć otrzymywania powiadomień. Mogą dotyczyć zarówno informacji branżowych, nowości, wyprzedaży, ofert lub ciekawych wpisów blogowych. Okienka będą ukazywać się w prawym dolnym rogu ekranu, nawet po opuszczeniu danej strony internetowej. Dzięki atrakcyjnej treści i spersonalizowanym komunikatom nie można ich pominąć!
Social Media
Facebook czy Instagram są doskonałym kanałem komunikacji z użytkownikami. Na profilu firmowym powinno udostępniać się wartościowe treści, które przyciągną uwagę konsumentów, a więc potencjalnych klientów. Budując społeczność wokół marki i dzieląc się pozytywną energią możemy wpłynąć na decyzje zakupowe użytkownika oraz sprawić, że sam będzie szukał interesujących ofert i treści.