Zarządzanie firmą w praktyce
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Właściciele każdego przedsiębiorstwa, działającego na rynku przez jakiś czas, muszą myśleć o swojej przyszłości i pozycji w szybko zmieniających się warunkach rynkowych. Osiągnięcie sukcesów możliwe jest dzięki działaniom opartym na strategii dopasowanej do sytuacji firmy. Realizowanie strategii jest procesem, w trakcie którego przedsiębiorstwo działa w odniesieniu do głównych założeń, czyli zazwyczaj osiągnięcia lepszej pozycji niż konkurencja i jednoczesnym rozwoju. Strategia rozwoju wiąże się z realizowaniem celów strategicznych przedsiębiorstwa w dłuższym okresie.

 

W nauce zarządzania znane są strategie rozwoju firmy wyodrębnione przez Ansoffa, które określa się w oparciu o produkt i rynek. Jedną z nich jest wejście na nowy rynek z dotychczasowym produktem. To strategia rozwoju rynku, wymagająca rozpoznania potrzeb przyszłych klientów i często zmian strategii cenowej, promocyjnej czy metod dystrybucji. Drugą metodą ekspansji jest zróżnicowanie produktu i rynku, czyli wprowadzenie nowego produktu na nowy rynek. To strategia dywersyfikacji, która może wiązać się wdrażaniem nowych technologii i zatrudnieniem dodatkowego personelu.

W firmie zdecydowanej na poszerzenie obszarów swojej działalności w pierwszej kolejności powinno się określić cel i wybrać rynek. Przedsiębiorstwa posiadające jeden oddział, zazwyczaj zaczynają od ekspansji lokalnej - odnoszącej się do nowych miejscowości w tym samym regionie lub kraju. W dalszej kolejności zalecane jest przeprowadzenie analiz i testów nowych rynków. Na tym etapie użytecznym rozwiązaniem są usługi wirtualnych biur. Możliwe jest przetestowanie funkcjonowania w danym obszarze, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Korzyści z posiadania wirtualnego biura

Pierwsze wirtualne biuro zostało stworzone przez Amerykanina Ralpha Gregory, który postanowił wykorzystać technologię i pracować bez konieczności przebywania w miejscu pracy. Oferta wirtualnych biur obejmuje możliwość korzystania z ich adresu i prowadzonej przez nich pełnej obsługi biurowej, bez potrzeby fizycznej obecności w biurze.

Kluczową zaletą tego rozwiązania jest ograniczenie kosztów związanych z czynszem, opłatami za media, zatrudnieniem pracowników i wyposażeniem lokalu. Dla firm realizujących strategię ekspansji, przed otwarciem oddziału w innej lokalizacji, świetną możliwością ułatwiającą rozpoczęcie właściwej działalności jest wypróbowanie rynku poprzez korzystanie z usług wirtualnego biura. Właściciel polskiego przedsiębiorstwa, cały czas przebywający w kraju, może oferować swoje usługi w Ameryce czy Azji, wszędzie gdzie funkcjonują wirtualne biura. Firma z odległego kraju odpowiada za udostępnienie firmowego numeru telefonu, pracownicy biura komunikują się z klientami, prowadzą telefoniczne rozmowy, mogą ich umawiać na spotkania i odpowiadać na maile.

W przypadku, kiedy produkt lub usługa nie cieszy się powodzeniem w danym kraju, firma nie ponosi tak dużych strat, jak w sytuacji posiadania własnego biura. Ponownie może korzystać z możliwości na innym rynku, zawierając umowę z kolejnym wirtualnym biurem i próbując swoich szans w innym miejscu.

Więcej informacji
Informacje dodatkowe dostępne są na stronie https://wirtualne-biura.com - katalogu firm oferujących usługę wirtualnego adresu.