W 2025 roku atrakcyjność miast staje się jednym z najważniejszych tematów w debacie biznesowej i samorządowej. Współczesne metropolie rywalizują nie tylko o inwestorów i turystów, ale również o talenty, innowacje i wysoką jakość życia dla mieszkańców. Jakie czynniki i trendy decydują dziś o pozycji miasta na globalnej mapie? Jakie miasta są liderami i co je wyróżnia?
News
News
Prawie milion rekordów ujawnionych w bazie danych rzeczy znalezionych na lotnisku
Badacz zajmujący się cyberbezpieczeństwem, Jeremiah Fowler, niedawno odkrył publicznie dostępną bazę danych zawierającą 820 750 rekordów. Dane te należały do niemieckiej firmy Lost and Found Software, która oferuje usługi śledzenia i zwrotu zagubionych przedmiotów na lotniskach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie. Incydent ten budzi poważne obawy dotyczące prywatności i możliwego wykorzystania tych danych przez cyberprzestępców.
Hobby i styl życia współczesnych Polek
Współczesne Polki coraz świadomiej kształtują swój czas wolny, koncentrując się na osobistym rozwoju, relaksie i dążeniu do równowagi życiowej. Zdrowy styl życia stał się nie tylko modnym trendem, ale również sposobem na codzienne funkcjonowanie. Aż 50% respondentów badania "Świat współczesnych Polek", przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń, wskazuje właśnie zdrowy styl życia jako najpopularniejsze hobby kobiet. Aktywność fizyczna, medytacja i wellness to kluczowe sposoby na regenerację i dobre samopoczucie.
KOMSA Poland przedstawicielem marki SOTI w Polsce
KOMSA Poland nawiązała strategiczną współpracę z kanadyjską firmą SOTI, światowym liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań upraszczających zarządzanie mobilnością i technologiami IoT. Na mocy umowy KOMSA stała się przedstawicielem marki w Polsce.
Firma SOTI działa na globalnym rynku od ponad 25 lat. Poza Kanadą, swoje oddziały ma w takich krajach, jak Australia, Japonia, Indie, Szwecja, Irlandia, Wielka Brytania czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Jej flagowym produktem jest platforma MDM - SOTI ONE. Korzystają z niej przedsiębiorstwa z branży transportowej, magazynowej, logistyki i retailu.
– Współpraca z SOTI to dla nas kluczowy krok w rozszerzaniu oferty o zaawansowane rozwiązania do zarządzania mobilnością i IoT. Dzięki platformie SOTI ONE nasi partnerzy zyskają dostęp do narzędzi, które zwiększą efektywność ich operacji mobilnych, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo, niezawodność i redukcję kosztów operacyjnych. Mogą w pełni wykorzystywać smartfony, tablety, wearables, terminale POS, kioski, skanery i wiele innych. Partnerstwo to pozwoli nam dostarczać klientom rozwiązania spełniające najwyższe standardy jakości, odpowiadające na rosnące potrzeby rynku – mówi Monika Czech, Product Sales Manager w KOMSA Poland.
Nawiązanie współpracy z firmą SOTI wpisuje się w strategię KOMSA Poland, której celem jest dostarczanie nowoczesnych i kompleksowych rozwiązań technologicznych dla biznesu. Firma od lat wspiera partnerów w procesach cyfryzacji, oferując produkty i usługi dostosowane do dynamicznie zmieniających się wymagań i wyzwań.
KOMSA Poland A Westcoast Group Company jest partnerem handlowym i serwisowym technologii telekomunikacyjnych i informatycznych. Już od 30 lat działamy z sukcesem, przede wszystkim na rynku niemieckim. W tym roku połączyliśmy siły z Grupą Westcoast, tworząc wiodący ogólnoeuropejski sojusz dystrybucyjny dla marek telekomunikacyjnych i IT. Nasza wspólna grupa spółek ma łączne przychody operacyjne przekraczające 5 miliardów euro i silny zespół liczący ponad 2000 pracowników. Posiadamy lokalizacje w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji i Polsce, a także posiadamy centra logistyczne w wielu innych krajach Europy. Oznacza to, że obejmujemy swoim zasięgiem najważniejsze gospodarki Europy – wszystkie kraje, które w nadchodzących latach mają przed sobą ważne zadania cyfryzacyjne i dobre możliwości rozwoju. I właśnie w tym miejscu będziemy ich wspierać.
73% Polaków odczuwa silniejsze emocje podczas świąt
Okres świąteczny to czas intensywnych emocji dla większości Polaków. Aż 73% z nich przyznaje, że podczas świąt doświadcza silniejszych emocji niż na co dzień. Jednocześnie święta nieśą za sobą również stres, zwłaszcza związany z organizacją uroczystości i zakupem prezentów. Jednak wybieranie podarunków może być także źródłem przyjemności i sposobem na wprowadzenie się w świąteczny nastrój.
X w Konflikcie Prawnym z Powodu Praktyk Związanych z Danymi Szkoleniowymi AI
Platforma społecznościowa X, wcześniej znana jako Twitter, znajduje się obecnie w centrum poważnych sporów prawnych dotyczących wykorzystywania danych użytkowników. Organizacja NOYB (None Of Your Business), zajmująca się ochroną prywatności i kierowana przez znanego aktywistę Maxa Schremssa, złożyła skargi do licznych europejskich organów ochrony danych, oskarżając firmę X o nielegalne wykorzystanie danych ponad 60 milionów europejskich użytkowników do szkolenia swojego modelu sztucznej inteligencji o nazwie Grok, bez uzyskania odpowiedniej zgody.
Naruszenia danych: Przypadek kampanii kryptowalutowej
Naruszenia danych stały się jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla organizacji na całym świecie, a ich liczba rośnie z każdym rokiem. O kradzieży danych mówimy, gdy nieupoważnione osoby uzyskują dostęp do wrażliwych, chronionych lub poufnych informacji, takich jak dane osobowe, dokumenty finansowe, czy własność intelektualna. Tego rodzaju incydenty wykraczają jednak daleko poza bezpośrednią utratę danych, niosąc poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa, reputacji i stabilności finansowej osób oraz organizacji.
Kampania „Spójrz, Polsko! Miej baczne oko na raka!”
Unijny onkobus, będący częścią kampanii „Spójrz, Polsko! Miej baczne oko na raka!”, zakończył swoją trasę po Polsce, odwiedzając pięć miast: Katowice, Gdynię, Grunwald, Wrocław i Lublin. Kampania miała na celu szerzenie wiedzy na temat nowotworów i profilaktyki onkologicznej. W ramach tej inicjatywy, organizowanej przez Komisję Europejską w ramach Misji Rak, przeszkolono tysiące osób oraz zaangażowano kilkudziesięciu ekspertów i wolontariuszy. Kampania spotkała się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród mieszkańców, jak i lokalnych mediów.
Czego Możemy Się Nauczyć z Cyberataku na PAP (Polską Agencję Prasową)?
Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie cyberataku na Polską Agencję Prasową (PAP), w wyniku którego 31 maja opublikowano dwukrotnie fałszywą informację. Atakujący uzyskali dostęp do konta jednego z pracowników agencji i zamieścili spreparowaną depeszę. Obecnie nie wiadomo, jak przestępcy dostali się do systemów PAP-u. Można jednak podjąć kroki, aby zapobiec takim incydentom.