Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Stop! Moje artykuły nie są dla każdego. Nie jest dla Ciebie, jeżeli szukasz tylko suchych technik, które z dnia na dzień sprawią, że zaczniesz zarabiać dużo więcej pieniędzy. Nie mówię, że takich tutaj nie znajdziesz, ale nie to jest najistotniejsze. Najistotniejsze jest bowiem to, jak dzięki tej wiedzy na nowo zaczniesz rozumieć prawa rządzące psychologią wpływu, sprzedaży i skutecznej komunikacji, co sprawi, że z dnia na dzień będziesz samodzielnie doskonalić swoją sprzedaż i zwiększać jej efektywność, ponieważ zrozumiesz o co tak naprawdę chodzi w sprzedaży - innymi słowy zaczniesz zarabiać dużo więcej niż do tej pory, ale tylko wtedy, gdy codziennie będziesz wprowadzać i testować uzyskane tutaj informacje.

Łatwo jest bowiem odbyć kurs, a później narzekać, jak niewiele zmieniło się w naszym życiu, jednak wszyscy wiemy, że nie o to chodzi w tego typu artykułach, ponieważ aby osiągnąć 100% zadowolenia, musisz postanowić, że dalsze czytanie będzie równoznaczne z pracą i wysiłkiem dużo większym niż dotychczas, ale jednocześnie ze znacznie większymi efektami. Dlatego zakończ czytanie teraz i wróć do swojego dawnego życia, jeżeli uważasz, że po miesiącu biernego czytania moich artykułów, Twoje wyniki wzrosną nieporównywalnie więcej niż do tej pory. Przestań marzyć o wielkich pieniądzach, jachtach, plażach, luksusowym życiu, jeżeli masz zamiar włożyć w swój rozwój tylko tyle wysiłku ile w przeciągu ostatnich kilku miesięcy. Nawet jeżeli uważasz, że wkładasz dużo wysiłku to zastanów się co sprawia, że jeszcze nie masz tego wszystkiego, do czego dążysz. 

 

Jeżeli to czytasz, to chcesz osiągać więcej, w jeszcze krótszym czasie. Osiągać, czyli zarabiać i żyć, tak jak naprawdę marzysz. Jednak zarabianie nie wiąże się tylko z umiejętnością wciśnięcia komuś Twojego produktu za wszelką cenę, tylko po to, aby na Twoje konto wpłynęły kolejne środki. Zarabianie dużych pieniędzy w sposób długotrwały, w pierwszej kolejności zawsze będzie wiązało się z realną wartością, którą przekazujemy drugiej stronie, która zaspokaja faktyczną potrzebę, nie taką sztucznie wykreowaną, ale tę prawdziwą, której zaspokojenie będzie dla naszego odbiorcy na tyle cenne, że z chęcią zgodzi się nam za nią zapłacić. Pierwsza i najważniejsza rzecz, o której zapomina tak wielu sprzedawców i biznesmenów, to zwrócenie uwagi na realną wartość, którą dajemy naszym klientom. Na rynku jest wiele produktów i usług, dlaczego więc promujesz właśnie tę? Co skłoniło Cię do sprzedawania i promowania właśnie tego czym się akurat zajmujesz? Jest to bardzo ważne pytanie, i nie chodzi teraz o to, by co dwa lata zmieniać swoją firmę lub branżę, ale o to, aby zrozumieć, że niezależnie od branży i firmy, Twoje działania w niej mogą być na niskim lub bardzo wysokim poziomie. 

 

Na rynku było i jest wielu pseudospecjalistów, którzy nauczeni kilku technik sprzedażowych, są w stanie wcisnąć nieświadomym klientom, niemalże wszystko co wpadnie im w ręce. Być może znasz takich ludzi, którzy co kilka lat zmieniają branżę i systematycznie dzwonią do grona swoich znajomych z kolejnym niesamowitym produktem, który kosztuje tylko… no właśnie, nawet nie będę komentować, ile taki produkt może kosztować, bo co to za wiarygodność, jeżeli co roku zmienia się produkt i firmę. Co to za specjalista, który jest nam w stanie wcisnąć wszystko, tylko ze względu na wysokie marże, dzięki którym niewątpliwie ten produkt sprzedaje. Dlaczego mamy ufać sezonowym ekspertom, którzy nauczyli się formuł i teraz są gotowi na wszystko, byleby tylko kupić od nich cokolwiek, co akurat jest modne? Problem w tym, że moda zmienia się z każdym sezonem, a nauka produktu, branży oraz rynku nie jest tak prosta jakby się mogło wydawać. Łatwo jest bowiem nauczyć się powierzchownych informacji, ale znać odpowiedzi na pytania klienta, zanim jeszcze zostaną wypowiedziane, to jest ekspercka wiedza. 

 

Dlatego jeżeli robisz, to co robisz, skup się na tym i stań się w swojej branży ekspertem, do którego klienci będą dzwonić po wielu latach z prośbą o kolejną współpracę. Nawet jeżeli myślisz, że czegoś nie lubisz, nie przepadasz za tym i robisz to tylko dla pieniędzy, to zastanów się, czy gdy będziesz zarabiać z tego przynajmniej dziesięć razy więcej, to czy nadal będziesz tego samego zdania? Do póki nie trafiasz do kosza, gra w koszykówkę nie należy do najprzyjemniejszych, jednak gdy zaczynasz zdobywać punkty, okazuje się, że coś co wcześniej nie było w kręgu Twoich zainteresowań, staje się Twoją pasją, ponieważ odczuwasz natychmiastową przyjemność, za każdym razem, gdy trafiasz w pierścień. W sprzedaży jest podobnie. Do póki nie staniesz się ekspertem, znającym swój rynek od podszewki, zawsze będziesz na tyłach. Będzie to zawsze udawanie kogoś, kim się nie jest, oraz konieczność stosowania technik i metod, których się nie rozumie, a jednak wydają się być skuteczne. 

 

Problem w tym, że ludzie bardzo często stosują techniki, bez zrozumienia psychologi sprzedaży i zasad kierujących komunikacją. Używając sformułowań w sposób nienaturalny i robotyczny, stają się kiepskimi odtwórcami tego, co w naturalny sposób wykształciły w sobie osoby, prawdziwie pasjonujące się w swojej niszy. Dlatego jeżeli chcesz zarabiać więcej niż przeciętnie, ale jednocześnie mieć czas dla siebie i dla rodziny, patrz na swoje życie jak na długoterminową inwestycję, i podejmuj decyzje, które będziesz pielęgnować przez lata, a nie przez modne sezony. Zacznij rozwijać się i specjalizować w tym co robisz, zacznij być w tym najlepszy spośród wszystkich ludzi, których znasz, obserwuj konkurencję, analizuj produkty, słuchaj pytań klientów i znajduj na nie wartościowe odpowiedzi, a nie tylko takie, które wydają się być dobrymi. Rozmawiaj, doszkalaj się i ucz się każdego dnia, po to, aby zdominować swój sektor i być jego ikoną, tak aby Twoje nazwisko stało się synonimem dla Twojej branży. Ludzie bowiem nigdy nie zapamiętają Cię po Twoich pieniądzach, ale po tym jaka wartość została dzięki Tobie wniesiona do ich życia. Zapamiętają Cię po Twoim wkładzie dla potomnych, ale nie po majątku, który zgromadzisz, tylko po dziedzictwie, które zostawisz. Być może to nie jest ten moment i nie jesteś gotowy, na aż tak duży krok, dlatego skończ to czytać i wróć do swojego dawnego życia… nikt nie zauważy różnicy, nikt nie będzie namawiać Cię do Sukcesu przez duże S. Sukcesu, za którym stoją realne wartości, realna wiedza i realna praca, po to, aby Twój klient, biznes partner lub po prostu inny człowiek, otrzymał od Ciebie coś, co będzie stanowić dla niego faktyczną i niezaprzeczalną wartość.

 

Julian Chwalewski - trener sprzedaży, skutecznej komunikacji i wystąpień publicznych, coach relacji damsko-męskich i uwalniania emocji, z którymi nieustannie pracuje od 2009 roku. Autor 3 książek o samoakceptacji, rozwoju osobistym i duchowym. Prelegent na wyższych uczelniach państwowych, wykłada w dwóch językach w Polsce i na świecie. Przedsiębiorca, z wykształcenia aktor, z pasji trener rozwoju osobowości, pracy nad sobą i osiągania celów. www.julianchwalewski.pl

...

Takie materiały edukacyjne, możemy tworzyć bezpośrednio pod Twoją firmę, po to aby automatyzować procesy szkoleniowo-motywacyjne, w szczególności dla zespołów handlowych. Kliknij tutaj, aby obejrzeć wideo.