Porady
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeśli chcesz sprzedawać produkty w swoim sklepie internetowym sprawdź najpierw rynek, wybierz solidnego dostawcę i załóż stronę internetową.

dropshipping

Czym jest dropshipping?

Własny sklep internetowy w modelu dropshipping umożliwia sprzedaż produktów bez potrzeby ich posiadania w magazynie. W praktyce oznacza, że klient składa zamówienie, a sprzedawca przekazuje szczegóły dostawcy i ten zajmuje się wysyłką towaru do nabywcy. Model dropshippingu znacznie ogranicza koszty związane z magazynowaniem i logistyką. Przedsiębiorca oferuje cały asortyment sklepu internetowego bez konieczności inwestowania pieniędzy w ich zakup.

Stworzenie sklepu internetowego w tym modelu pozwala eksperymentować z różnymi produktami. Nie ma ryzyka w przypadku, gdyby na wyroby nie było popytu. Warto uruchomić sklep internetowy również dlatego, że mając dostęp do Internetu można go prowadzić z każdego miejsca na świecie. Przedsiębiorca musi kontrolować jakość produktów i solidność dostaw towarów do klientów. Z tego też powodu, należy wybrać do współpracy odpowiedniego partnera. Ten model biznesowy wymaga wybrania odpowiedniego wariantu, z uwagi na to, że różnią się między sobą kosztami początkowymi, sposobem obsługi zamówienia i poziomem zaangażowania właściciela sklepu. Prowadzenie sklepu internetowego w dropshipping jest opcją dla każdego, ponieważ umożliwia wejście na rynek e-commerce, mając niewielki budżet.

 

Dropshipping – jak zacząć i sprzedawać produkty?

Aby zacząć dropshipping trzeba najpierw zrozumieć ten model biznesowy i wybrać odpowiednie produkty do sprzedaży. Przed założeniem sklepu internetowego potrzebna jest przede wszystkim dokładna analiza rynku oraz identyfikacja nisz czy też towarów o wysokim potencjale wzrostu. Konieczna jest analiza konkurencji, czyli monitorowanie jej działań. Trzeba najpierw sprawdzić: asortyment produktów, ceny, obsługę klienta i kampanie reklamowe. W drugiej kolejności znaleźć dostawców, którzy oferują towary wysokiej jakości, atrakcyjne cenowo, zapewniając szybkość dostaw. W przypadku prowadzenia sklepu internetowego te kwestie są kluczowe dla odniesienia sukcesu.

Poszukując firm warto korzystać z platform takich jak: Oberlo, AliExpress czy SaleHoo, uczestniczyć w targach branżowych i nawiązywać współpracę z dostawcami. Dropshipping jak zacząć? Należy założyć stronę internetową na jednej z platform: Shopify, Magento, WooCommerce na WordPressie czy BigCommerce. Jest możliwość integracji sklepu internetowego z wieloma hurtowniami. Regulamin sklepu internetowego funkcjonującego w formule dropshippingu jest podobny do tradycyjnego e–commerce.

 

Jak właściciel sklepu internetowego zdobywa potencjalnych klientów?

Pozyskiwanie klientów jest podstawą biznesu. Trzeba najpierw opracować strategię marketingową i wybrać formę promocji. Na początek warto poszukiwać najtańszych sposobów reklamowania produktów, do których zalicza się blog na stronie internetowej. Publikowane artykuły zawierające słowa kluczowe będą pozycjonowały sklep. Do pozyskiwania klientów można wykorzystać media społecznościowe: Facebook, TikTok, Instagram. Traktować je można jako kanały promocyjne, na których można oferować produkty bez konieczności ich posiadania.

Wykorzystanie Google Analytics umożliwia analizę zachowań i preferencji grup docelowych, co pozwala na tworzenie hiperpersonalizowanych kampanii. Nieoceniona w budowaniu profilu linkowego witryny jest współpraca z innymi sklepami e–commerce i platformami branżowymi. Jest wiele możliwości na reklamowanie sklepu w modelu dropshipping, dlatego warto je wykorzystywać, by pozyskiwać klientów.