Porady
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rynek online w Polsce dynamicznie się rozwija, ale nadal pozostawia przestrzeń na nowe i innowacyjne przedsięwzięcia. Nie brakuje u nas konsumentów poszukujących nowych rozwiązań, produktów i usług, które odpowiadałyby na ich codzienne potrzeby. W tym artykule znajdziesz 5 świeżych pomysłów, które mogą stanowić inspirację do uruchomienia własnego e-commerce.

biznes online

Pomysł na biznes 2025 – czego brakuje na polskim rynku?

Rozwój e commerce sprzyja tworzeniu firm odpowiadających na niszowe potrzeby. Przykładem może być platforma dla seniorów, oferująca m.in. sprzęt ułatwiający codzienne funkcjonowanie oraz zdalne konsultacje z dietetykiem czy rehabilitantem. Duży potencjał mają też sklepy internetowe dla osób neuroatypowych, z uproszczoną nawigacją i sensorycznymi produktami dobranymi przez specjalistów.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się również segment DIY, czyli rzeczy do samodzielnych napraw i przeróbek.

 

5 niszowych pomysłów na biznes online, które mają potencjał

Pisząc artykuł, zadaliśmy sobie jedno pytanie: czego brakuje na polskim rynku?

Następnie zrobiliśmy dokładny research i przygotowaliśmy zestawienie pięciu pomysłów, które mogą okazać się strzałem w biznesowej dziesiątce.

  1. Platforma z usługami mikrowysyłek lokalnych

System do błyskawicznego transportu rzeczy osobistych, (np. pozostawionych kluczy, książek, dokumentów) w obrębie jednej dzielnicy lub miasta. Oparta na współpracy z kierowcami rowerowymi i pieszymi.

  1. Abonamentowa wypożyczalnia sprzętów domowych

Lodówka na miesiąc? Parownica do firan na weekend? Pomyśl, ile razy sam potrzebowałeś jakiegoś sprzętu, ale nie chciałeś go kupować.

Umożliwienie krótkoterminowego korzystania z urządzeń bez konieczności ich kupowania byłoby realnym wsparciem dla osób wynajmujących mieszkania lub żyjących minimalistycznie.

  1. E-commerce z regionalną, niszową żywnością w subskrypcji

Pomysł na biznes w domu, który może być realizowany nawet z własnej kuchni. Comiesięczne paczki z ręcznie robionymi serami, fermentowanymi warzywami, konfiturami z wiejskich gospodarstw.

  1. Marketplace usług mikroserwisowych dla twórców internetowych

Zlecane zadania, np. poprawa opisów SEO, montaż 30-sekundowego wideo, korekta podpisów pod postami – wszystko w formie przystępnych zleceń z gwarancją terminu.

  1. Cyfrowa platforma wsparcia w żałobie i kryzysie psychicznym

Narzędzie oferujące dostęp do zweryfikowanych treści edukacyjnych, grup wsparcia online, kontaktów do specjalistów i indywidualnych planów wyjścia z kryzysu. Tego typu usługi, których nie ma w Polsce są wsparciem, a zarazem rzadkością na naszym rynku.

 

E-commerce - jak zacząć i stworzyć przestrzeń dla niszy?

Startując z własnym sklepem, warto skupić się na potrzebach, także tych niezauważalnych w mniejszych miejscowościach. Dobrze dobrany model biznesowy wynika z obserwacji tego, jakich usług brakuje na rynku i co można zaoferować w nowej formie. Pomysł na biznes w 2025 nie musi być rewolucyjny. Wystarczy, że odpowiada na konkretny problem i bazuje na Twoich kompetencjach.

Rozpoczęcie sprzedaży online nie wymaga dużych inwestycji. Profesjonalna platforma e-commerce integruje w jednym miejscu sprzedaż, płatności i obsługę klienta. Jeśli zastanawiasz się, nad własnym e-commerce, to koniecznie sprawdź system Selly. To prosty i wygodny sposób na uruchomienie własnego sklepu… i to bez wychodzenia z domu.

 

Artykuł sponsorowany