Zastanawiasz się czym dokładnie są social media i jak wyglądała historia ich powstania? Zapraszamy zatem do dalszej lektury!
Czym są social media?
Social media, czyli inaczej media społecznościowe, cieszą się niesłabnącą od lat popularnością. Ludzie na całym świecie z chęcią wykorzystują je aby kontaktować się z bliższymi oraz dalszymi znajomymi, a także by chwalić się swoimi osiągnięciami.
Jak to się zaczęło?
Wbrew pozorom, historia social mediów nie rozpoczyna się wraz z pojawieniem się Naszej Klasy, Facebooka czy nawet My Space'a. Jego dzieje sięgają znacznie dalej: aż do lat 90-tych XX wieku.
Wtedy to pojawiła się strona Six Degrees, która umożliwiała odnajdywanie znajomych. Portal zakończył swą działalność w 2001 roku.
Blog - social media czy nie do końca?
Bezpośrednio po Six Degrees zaczęły pojawiać się różnej maści blogi. Niektórzy wykorzystywali je do dzielenia się przemyśleniami, inni - relacjonowali swoje życie, podróże i zdarzenia. Blogi były również wykorzystywane do dzielenia się swoją twórczością - między innymi opowiadaniami czy wierszami.
To właśnie blogi oraz umieszczane na nich komentarze uważa się za podwaliny mediów społecznościowych. Przez czasy for internetowych i innych tego typu miejsc, docieramy do najnowocześniejszych portali, które zrzeszają właściwie większość populacji bez względu na wiek i płeć.
Fenomen social mediów - forma kontaktu czy możliwość pokazania się?
Obecnie można wskazać różne rodzaje mediów społecznościowych: zrzeszające pracowników oraz stworzone dla celów prywatnych. Co prawda w przypadku tych drugich powoli zaciera się charakter ich działania, bowiem coraz więcej firm otwiera swe profile i prowadzi działalność reklamową na takich portalach jak Facebook czy Instagram. Podstawowym ich założeniem było jednak, by umożliwić każdemu dzielenie się swoim życiem z najbliższymi znajomymi, a także - odnajdowanie dawno niewidzianych przyjaciół.
Drugi typ, czyli social media przeznaczone dla pracowników, to nic innego jak popularny LinkedIn. Z jego pomocą pracodawcy mogą znaleźć osoby, których kompetencje odpowiadają ich potrzebom. Z drugiej strony - osoby zainteresowane znalezieniem zatrudnienia mogą "pokazać się" rekruterom. To swego rodzaju nowoczesna tablica ogłoszeń. Powszechna cyfryzacja sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie działań rekrutacyjnych wyłącznie z pomocą social mediów.
