A A A
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

laptop
Sytuacja, z którą wszyscy mierzymy się w ostatnich kilku miesiącach, z pewnością wpłynie na przemiany biznesowe i to w perspektywie długoterminowej. Przedsiębiorcy niemal z dnia na dzień przestawić musieli się na nowe tory działania, nowe strategie marketingowe i kanały sprzedaży. Zmienił się także sposób komunikacji z klientami. Badania już teraz pokazują, że znacznie lepiej poradzili sobie w tym procesie ci, którzy od samego początku nastawiali się na sprzedaż online i budowanie dialogu z klientami za pomocą własnych kanałów obsługi sprzedaży oraz mediów społecznościowych. Na które aspekty trzeba będzie kłaść nacisk w nadchodzących miesiącach?

 

 

 

 

 

Co prawda hasło głoszące, że kryzys może być szansą, brzmi jak wyświechtany frazes, jednak dużo w nim prawdy. Bywa jednak, że właściciel nie ma pojęcia, od czego powinien zacząć. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy ekspertów. Jeśli chodzi o usługi takie jak agencja reklamowa Kraków oferuje w tym zakresie spore wsparcie.

 

E-commerce

Pierwsze dane wiosennego lockdownu potwierdziły, że Polacy z zakupami przenieśli się do sieci. Nadal mocno widoczny jest trend rezygnacji z płacenia gotówką – aż 3/4 naszych rodaków wyjaśniło, że częściej płaci kartą, ale tylko 40% z nich obawiało się zakażenia. Dla pozostałych to po prostu wygoda. To wszystko sprawiło, że dobrze zbudowany sklep internetowy powiązany na przykład z reklamą w Google stał się szansą. Zasady tworzenia takich witryn są niezmienne: ma być intuicyjnie, łatwo, przejrzyście. Widać także, że wzrosło zainteresowanie przesyłkami odbieranymi w paczkomatach i bezkontaktowych punktach odbioru.

 

Bycie w sieci, czyli responsywna strona internetowa

Niezależnie czy mówimy o sklepie internetowym, czy tylko o stronie firmowej, statystyki są nieubłagane. Ponad 60% internautów korzysta ze smartfonów, a odsetek ten będzie się tylko powiększał. Responsywna strona internetowa jest niezbędna, aby potencjalny klient mógł się na niej swobodnie poruszać i dodać produkt do koszyka, ale także po to, aby wyszukiwarka internetowa mogła taką zawartość faworyzować. Responsywna strona internetowa wpływa korzystnie na współczynniki konwersji.

 

Zarządzanie relacjami a inbound marketing

Tradycyjny marketing coraz częściej zastępuje budowanie relacji, storytelling oraz inbound marketing. To ostatnie określenie oznacza takie budowanie komunikatu, by użytkownik zainteresował się jego treścią i sam wyszedł do firmy z zapytaniem produktowym. To najcenniejszy kontakt, jaki możemy zdobyć.