Obecnie wiele centrów kontaktowych szuka możliwości obniżenia kosztów i zmniejszenia rotacji pracowników. Jedną z najpopularniejszych opcji jest przejście na call center w chmurze - obsługa klienta "z domu". Takie podejście znacznie poszerza geografię rekrutacji i ułatwia znalezienie pracowników o odpowiednich umiejętnościach. Ponadto eliminuje konieczność tworzenia miejsc pracy, kupowania drogich urządzeń biurowych, wynajmowania lokali, kupowania kawy, herbaty i artykułów piśmienniczych.
Idealne zdjęcie, prawda? Jego wdrożenie wymaga jednak sporego wysiłku ze strony działu HR i bezpośrednich menedżerów Centrum Korporacyjnego. Pamiętaj, że zdalni operatorzy powinni stać się częścią zespołu, którego każdy członek rozumie swoją odpowiedzialność za jakość świadczonych usług i podziela wartości firmy. Jak jednak wybrać te najlepsze z najlepszych? Dowiedz się w tym artykule.
Wybór najlepszych kandydatów
Przechodząc do środowiska pracy zdalnej, nie będziesz ograniczony do skanowania CV kandydatów z sąsiednich obszarów call center. Dzięki temu będziesz mógł dokonać lepszego wyboru i zatrudnić pracowników o odpowiednich kompetencjach, mówiących językiem Twoich klientów i mieszkających w tej samej strefie czasowej co oni.
Aby zmniejszyć koszty rekrutacji, można wybrać kandydatów online. Oto kilka wskazówek dotyczących tego procesu:
Po pierwsze, określ geografię. Wybierz obszary, w których mieszkają najbardziej odpowiedni kandydaci. Zwróć uwagę na język, strefę czasową i inne aspekty, które mogą wpłynąć na jakość usług. Umieść swoje ogłoszenia nie tylko na dużych stronach, które są popularne w całym kraju, ale także na lokalnych zasobach i w lokalnych biuletynach, czasopismach, stronach internetowych lokalnych agencji rekrutacyjnych, które są popularne dla regionu, który Cię interesuje. Kiedy zamieszczasz pracę, określ wymagania must have. To pomoże odsiać nietrafionych kandydatów. Przeprowadzenie 30-minutowej rozmowy telefonicznej/Skype z każdym odpowiednim kandydatem. Jednocześnie potencjalni pracownicy powinni mieć dostęp do komputera i mieć możliwość transmisji na ekranie. Podczas dialogu wyjaśnij produkty/usługi, z którymi będą pracować, wartości firmy i podstawowe warunki pracy.
Jakie działania należy podjąć podczas wywiadu zdalnego?
Przetestuj prędkość połączenia internetowego kandydata. Powinien on spełniać minimalne wymagania firmy. Sprawdź jego umiejętności w różnych przeglądarkach. Zaproponuj włączenie transmisji na ekranie i wykonanie kilku prostych zadań online. Omów kluczowe punkty CV, zadaj pytania dotyczące doświadczenia i umiejętności kandydata. Zadaj 4 główne pytania: "Czy uważasz się za godnego kandydata?", "Jak będziesz się komunikował z wymagającym klientem?", "Jak będziesz się komunikował z klientem niezadowolonym z jakości usług?", "Dlaczego chcesz pracować w domu?". Zakończ rozmowę informując potencjalnego pracownika o terminie rozpatrzenia sprawy i sposobie przekazania informacji zwrotnej. Wybierz kandydatów, którzy się wyróżnili i wyślij im ofertę pracy. Zawrzeć podpisaną elektronicznie umowę o pracę
Chcesz zbudować skuteczne zdalne centrum kontaktowe? Oprogramowanie call center https://voiptimecloud.pl/call-center pomoże zorganizować pracę zdalną Twoich operatorów w szybki i efektywny sposób