A A A
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

twitter
Prawidłowe prosperowanie Twojej firmy jest uzależnione od wielu kluczowych czynników. Jednym z nich jest popularność i zainteresowanie klientów Twoimi produktami i usługami. Aby pozyskać szerokie grono rzetelnych odbiorców, należy poczynić różnorodne działania, które przybliżą im Twoją ofertę i zachęcą ich do skorzystania z niej. W tym celu należy zaplanować strategię marketingową i dobrać odpowiednie formy marketingu, które okażą się najbardziej skuteczne z Twojego punktu widzenia.

 

 

 

 

 

 

 

Marketing tradycyjny

Jest to forma prowadzenia marketingu w rzeczywistym miejscu i czasie, bez użycia internetowych narzędzi. Są to wszystkie działania, które można zauważyć w telewizji, na ulicach, w skrzynkach na listy lub usłyszeć w radiu. Klasyczny marketing to przede wszystkim ulotki, banery, reklamy telewizyjne i radiowe, plakaty czy billboardy. Kolorowe, przyciągające wzrok i chwytliwe - takie są formy marketingu tradycyjnego, który nastawia się na realizację sprzedaży i popularyzację biznesu. Niestety, ta forma z biegiem czasu i rozwoju technologii zanika.

Wynika to przede wszystkim z relatywnie wyższych kosztów kampanii reklamowych, niż w przypadku marketingu internetowego. Ponadto reklamy tego typu docierają do mniejszego grona odbiorców, a jej rezultaty i skutki ciężko zmierzyć i przeanalizować, co utrudnia dalsze podejmowania kroków w promocji biznesu. Co więcej, tradycyjne promowanie jest mało elastyczne - do każdego odbiorcy trafia jedna i ta sama treść, co powoduje, że mało kto zwraca na nią uwagę z racji masowego przekazu, jak również, że reklama nie trafi w realne potrzeby odbiorcy.

 

Marketing internetowy

Aktualnie znacznie częściej używaną formą marketingu jest marketing internetowy. Jego popularyzacja wynika przede wszystkim z postępu technologicznego. Korzystanie z internetu to dla wielu ludzi chleb powszedni - godzinami przeszukują internet w poszukiwaniu interesujących ich rzeczy. Obecnie nie tylko rozrywka, ale również praca i szkoła przeniosła się na internetowe łącza. Nic więc dziwnego, że marketing online jest chętnie wykorzystywany do promowania swoich działalności. W końcu ma on znacznie większe zasięgi, niż marketing tradycyjny. Poza tym wymaga mniejszego nakładu pracy, a także nakładów finansowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych form, marketing internetowy pozwala na dostosowanie treści do odbiorców i trafianie w potencjalnie zainteresowane grono.

Łatwiejsza kontrola przekazywanych treści oraz odpowiednia technologia pomaga w mierzeniu wyników i analizowaniu reakcji, a następnie także obserwowaniu i prognozowaniu trendów. Formy marketingu internetowego są niezwykle zróżnicowane. Często wybieranym jest marketing tłumów - recenzje produktów i usług trafiają do masowego odbiorcy, który jest zainteresowany danym tematem, a dodatkowa interakcja z klientami wygląda naturalnie i zdobywa ich zaufanie.

Możliwe do wyboru formy marketingu są bardzo różnorodne, a ich wybór zależy od grupy docelowej, możliwości finansowych czy zaangażowania. To Ty wybierasz, która forma w największym stopniu spełni Twoje oczekiwania.

Więcej informacji
Informacje dodatkowe znajdziesz na stronie Lembicz.pl - blog o marketingu internetowym, tradycyjnym i biznesie.